MEET ANDRE

Logo & Huisstijl

In de loop der jaren heb ik vele logo’s gemaakt, soms was dat op basis van een schets van de klant, soms was er een bestaand logo maar moest deze nagemaakt worden door gebrek aan goede bestanden, maar vaak moest er iets vanaf niets worden bedacht en uitgewerkt.

Uiteraard is een logo slechts een onderdeel van een huisstijl, het geheel dient in balans te zijn met de identiteit van het bedrijf.

Voor logo’s en huisstijl kies ik meestal voor zgn ‘flat-design’; minimalistisch en schaalbaar. 

Hieronder enkele voorbeelden.

Dit logo heb ik gebaseerd op het iconische zelfportret van Rembrandt van Rijn en gecombineerd met zijn handtekening.
De kleurstelling is uitgesproken Leids.

De klant zocht een herkenbaar icoon van Vlieland, en het moest passen in een serie van andere logo's van hetzelfde bedrijf.

 

De geometrische vormen staan voor grafieken en diagrammen. Het paard voor strategisch vooruitdenken en over hindernissen springen.


De vuurvogel is geheel opgebouwd uit cirkelsegmenten en de naam is gezet in een rond lettertype met een vlammetje op de i.
Het speelse geheel past goed bij de identiteit van de spelgroep.

Bij dit beeldmerk staat de blauwe ruit voor de verbindende schakel tussen verzekeraar en verzekerde. De krachtige, robuuste vorm wekt het vertrouwen van een sterk merk.

Walter zocht meer traditionele benadering.
We kwamen op een kwast/verfblik combinatie.
Op zijn uitingen staat een QR code die naar een speciale pagina wijst met zijn digitale contact gegevens.

 

 

Bij dit logo kwam de klant met een schets.
Kun je dat maken André?
-Tuurlijk-
In overleg heb ik de kleuren nog wat aangepast.

Voor deze spelvereniging heb ik dit concept bedacht; de drie hexagons staan voor de tegels van een bordspel, denk daarbij aan bijv. Catan. De vierde hexagon in het midden vormt een kubus; dat kan een dobbelsteen zijn, maar ook een van de vele vierkante blokjes die in de spellen veel voorkomen.